Chodí za Vami šéf a nerozumiete načo od Vás toto vlastne chce?
Prosí Vás Váš blízky o niečo v čom nevidíte žiadny zmysel?
Často sa stretávame s tým, že nás niekto o niečo poprosí, niekto nám niečo prikáže, alebo šéf niečo odmieta. Ak v tom nevidíme zmysel často sa rozčúlime, sme v strese a najradšej by sme monitor vyhodili z okna, ako v tých vtipných videách.
Existuje jeden pekný vtip.
Kamarát sa pýta druhého: "Vieš prosím koľko je hodín?"
Druhý odpovedá: Áno viem.
To je všetko, článok však pokračuje :)
Lenže keď my nevieme, nevidíme zmysel a nechápeme, vzniká stres.
Našťastie existuje veľmi jednoduchý princíp, ktorý Vám pomôže bojovať s nezmyselnými požiadavkami, alebo Vám pomôže zistiť čo sa skrýva za odmietnutím.
Volá sa zrkadlenie. No nie je to štandardné zrkadlenie telom, ktoré sa spomína v rôznych knihách o reči tela. Každopádne ak sa preháňa, vyzerá to, že opakujete po druhej osobe ako škôlkár a ak to táto osoba pozná, tak je druhá strana na smiech.
Zrkadlenie slovami je metóda, ktorá Vám pomôže dostať z druhej osoby dôvod prečo žiada o nejakú pre Vás pre Vás nezmyselnú vec a v mnohých prípadoch jej pomôžete prísť na to, že to je zbytočné.
Takže spomeniem príklad.
Asistentka od rána sedí vo svojej kancelárií a šéf bol za ňou už 4 krát, aby mu vytlačila 7 papierov, potom, aby šla kúpiť cukor (aj keď vie, že je v kuchynke) potom, aby si spravila poriadok v šuplíku a potom, aby si začala zaznamenávať niečo veľmi nezmyselné.
Spomínaná slečna už pri druhej žiadosti mierne sčervenala a po štvrtej si už hovorí: " Čo si myslí, že som na špagátiku?"
A potom prichádza piaty krát a hovorí: " Slečna, prosím vytlačte mi tento dokument čo som Vám poslal 250 krát."
Asistentka, dostáva slabý srdcový záchvat, ale našťastie má eso v rukáve.
Veľmi slušne a pokojne sa opýta: "Vytlačiť 250 krát?"
Po prvé: Použila slová, ktoré vyslovil šéf
Po druhé: Bola to veľmi jemná a slušne položená otázka
Po tretie: Hodila loptu na druhú stranu
Šéf sa v tej chvíli zakoktáva a hovorí, vlastne stačí iba raz, ostatní to majú v maily.
Janka sa spokojne usmeje a ide na obed.
Čo sa stalo?
Naša asistentka zopakovala rovnaké slová, ktoré použil jej šéf.
V tej chvíli sa stáva človek rovným druhej strane.
A psychologicky táto otázka vyvolá potrebu druhej strany odpovedať a vysloviť aj to čo je za požiadavkou, odmietnutím či frázou.
Preto ak niekomu nebudete rozumieť, zopakujte jeho slová s miernym otáznikom na konci. Musíte znieť slušne a stanú sa zázraky.
Vyskúšajte to. Napríklad ak Vám Vaša polovička odpovie, že sa jej nechce niekam ísť. Zistíte konečne aj dôvod.
Budem vďačný ak budete diskutovať, napíšete svoje skúsenosti či poznatky.
A už to nedopadne ako v tom vtipe:
" Vieš koľko je hodín?"
"Ráno bolo 7, vypočítaj si."