Ako nájsť angažovaného zamestnanca?

Autor: David Kálmán | 8.10.2018 o 22:39 | Karma článku: 2,92 | Prečítané:  1132x

Často vidím inzeráty, kde firmy hľadajú angažovaných zamestnancov. Predstava je tá, že budúci zamestnanec príde na pohovor a hneď bude angažovaný. Znie to super, ale....

Hľadať angažovaného zamestnanca, je oxymoron. 

Angažovaný zamestnanec sa vytvára, hľadať ho je niečo ako hľadať štvorlístok na námestí SNP.

Definícia angažovaného človeka v práci znie asi takto. Človeka, ktorý bude za firmu bojovať, odporučí ju aj svojim známym, bude piť, jesť či používať výrobok resp. službu firmy v ktorej pracuje a práca ho bude napĺňať.

Používam na to jeden ukazovateľ. Hovorím mu "Pondelkový barometer" . Ako veľmi sa tešíme do práce v pondelok na stupnici od 1 po 10. Nehovorím, že musíme mať 10, aby sme boli angažovaní. Ale ak niekto zažíva nepríjemné pocity v žalúdku a už v nedeľu ho chytá depresia. Tak je určite na úrovni 1 - 3. Vtedy to treba riešiť.

Mám nesmierne rád dobré prieskumy a tento je pre mňa veľmi hodnotný pretože hovorí o reálnom a exaktnom dopade angažovanosti na výsledky firiem.

(Konzultačná spoločnosť Towers Perrin v globálnom prieskume o motivovanosti zamestnancov skúmala 85-tisíc zamestnancov stredných a veľkých firiem v šestnástich krajinách na štyroch kontinentoch.). 

Celosvetovo je angažovaných iba 13%(toto je dosť nešťastná trinástka) zamestnancov pre svoju firmu.

Je preto dôležité sa rozvojovo nie iba tváriť, ale vyhrnúť rukávy a dať mu reálne kontúry. Realizovať školenia, po nich dohliadať na pokračovaní rozvoja, aplikácií v praxi a na práci manažéra so svojim človekom.

Riešením je dlhodobá práca so zamestnancom. Tulivak a stolný futbal sú fajn, no vďaka nim sa angažovaným nikto nestane.

Stačí si spomenúť na čokoľvek, čo sme sa chceli naučiť a nešlo nám to. Boli sme nahnevaní a frustrovaní.

U zamestnanca sú tieto pocity rovnaké.

Potom sme sa však nevzdali a ak nám to dnes ide a baví nás to, je to preto, že sme mali sebazaprenie a niekto nás podporoval.

Tiež platí aj vo firme.

Tu je dopad angažovanosti na čísla firiem. Cielený rozvoj priniesol firmám:

Zvýšenie angažovanosti zamestnancov o 9% až 15%

Angažované tímy a firemné výsledky:

Nárast – ziskovosť o 14% až 29%

Nárast – produktivita a predaj o 15 až 20%

Pokles – absencia o 41%

O 25% nižšia fluktuácia vo vysoko – fluktuačných firmách

O 65% nižšia fluktuácia v nízko – fluktuačných firmách

Problémy s kvalitou nižšie o 41%

Takže ako teda nájsť angažovaného zamestnanca?

1. Hľadať ho vo vnútri firmy.

2. Hľadať talenty a rozvíjať ich.

3. Mať spoločný cieľ (stretol som sa aj s firmami, kde malo každé oddelenie svoj cieľ a niektoré si dokonca odporovali)

4. Dať svojim zamestnancom možnosť sa vzdelávať a rozvíjať schopnosti.

5. Odmeniť najlepších.

6. Byť úprimný k nedostatočným zamestnancom = Byť transparentní. (Potom sa všetci na seba hnevajú. Manažér, že si zamestnanec neplní úlohy. A zamestnanec, pretože manažér na neho tlačí)

7. Nájsť zamestnancov v strede Gaussovej krivky a dať im možnosť dostať sa medzi najlepších. 

8. Pracovať na zlepšení silných aj slabých stránok. Vo väčšine prípadov sa v praxi vyskytuje prípad. "Toto robíš dobre, to neriešime a to čo robíš zle na tom ideme pracovať."

Prieskum to povedal jasne. Angažovaný zamestnanec je prínosom. No nehľadajme ho vonku, ale vo vnútri.

A určite to nemá vyzerať ako v tom vtipe, keď si zamestnanec prišiel pýtať vyšší plat. Sadol si k šéfovi do kancelárie a hovorí: "Šéfe, ak mi nezvýšite plat, tak všetkým poviem, že ste mi ho zvýšili."

Budem si vážiť každý názor, otázku či pripomienku. Pretože, každý konštruktívny návrh či skúsenosť nás posúva ďalej.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Peniaze na reformu školstva v rozpočte nevidno

Školstvo je v rozpočte málo ambiciózne.

DOMOV

Polícia ide po stope nebezpečných odpadov zo skládky pri Bratislave

Zadržaný Grebeči s Vassalom spolupracoval.


Už ste čítali?